V petek, 15. 11. 2024 so si učenci in zaposleni pripravili zajtrk po predlogu projekta Tradicionalni zajtrk (kruh, maslo, med, jabolko). Pogovarjali smo se o pomenu zajtrka in izvedli delavnice na določeno temo.

  1. razred: MED

Razredničarka Tadeja Žalar je povedala:” Zajtrkuje 5 od 12 učencev, ostali imajo zajtrke le ob vikendih. Današnji dan smo začeli s pripravo pogrinjka, ugankami in s pogovorom o tem kako dobimo dobrote tradicionalnega slovenskega zajtrka na naše mize.  Po zajtrku smo prisluhnili pravljici A. Štefan: Zajtrk in se v parih igrali namizno igro, kjer smo zbirali žetone s sestavinami zajtrka.  Naslikali smo tudi zdrav krožnik ter si ogledali kratek video o pomenu lokalne hrane.”

2. razred: MLEKO

“K Juretovemu dedku smo se odpravili na ogled kmetije, kjer smo imeli priložnost videti in spoznati nešteto novih in zanimivih stvari, katerih v današnjem času sploh več ne srečujemo. Jure nam je razkazal celotno poslopje, najbolj zanimive so bile krave in njihovi mladički ter cisterna, katera prihaja po kravje mleko. Izvedeli smo kako se pripravi hrana za krave za čez zimo, koliko mleka da ena krava, koliko in kje ima zobe. Videli smo tudi, kako se krava doji. Seznanili smo se tudi z “zomečko” in nazadnje si ogledali še vse stroje in orodja, katere kmetje uporabljajo za delo na poljih in travnikih.” je napisala razredničarka Manja Gospodarič.

3. razred: ŽITA (KRUH)

Klavdija Sever, razredničarka 3. razreda je napisala: “Pripravili smo si pogrinjke, zajtrkovali, poslušali znano pesem Čebelar. Pogovarjali smo se o TSZ ipd. Polovica učencev je danes zjutraj zajtrkovala. Pogovor o čebelah, o mleku, jabolkih in predvsem o kruhu. Pogledali smo si posnetek o peki kruha. Likovno smo ustvarjali.”

4. razred: SADJE IN ZELENJAVA

“V 4.razredu smo se pogovarjali o lokalni predelavi sadja in zelenjave. Ogledali smo si tudi filmček o sadju in pobiranju jabolk. Učenci so v skupinah reševali in dopolnjevali stripe o zdravem zajtrku. Pogovarjali smo se tudi o tem, katere jedi lahko pripravimo iz določenega sadja oz. zelenjave. Za popestritev pouka smo poslušali Čebelarja.” je povedala razredničarka Karla Ramšak in dodala, da ima le 7 četrtošolcev zajtrk vsak dan.

5. razred: POMEN ZAJTRKA

Razredničarka Nataša Pušenjak je o današnjem dnevu napisala: ” Po zajtrku smo opravili razgovor o pomenu zajtrka. Učenci so ustvarjali plakate na letošnjo temo zajtrka, razmišljali o pomenu pregovorov o zajtrku in ilustrirali kaj doma po navadi zajtrkujejo. Danes je zajtrkoval le en učenec, drugače pa jih zajtrkuje 6/10 prisotnih učencev.”

6. razred: SLOVENSKA HRANA V LITERATURI

Razredničarka Tadeja Brodnjak je pri izvedbi delavnice sodelovala s knjižničarko Karmen Rauter, ki je povedala: ” Učenci so v literaturi iskali kakršnokoli zanimivost, povezano s čebelami in medom. Spekli medenjaki. Zanimivosti so si predstavili. Pomemben zaključek ure je bilo spoznanje, da morajo tudi kmetje pravilno ravnati s čebelami, če hočemo, da bomo imeli hrano in hkrati zeleno deželo. Naše ravnanje mora biti trajnostno naravnano”.

7. razred: INFORMACIJE NA EMBALAŽI ŽIVIL

Razrednik Alan Dreven je sodeloval z učiteljico gospodinjstva Mileno Novak pri proučevanju informacij na embalaži živil. Ponovili so tudi oznake BIO, EKO … na prehranskih izdelkih.

8. razred: PIJAČA (KOLIČINA SLADKORJA V ZNANIH KOMERCIALNIH PIJAČAH V PRIMERJAVI Z VODO)

Razredničarka Jasna Lampreht in učiteljica nemščine Daniela Žibret sta izvedli delavnico, kjer so učenci s pomočjo aplikacije na telefonu Veš, kaj ješ? preučevali količino sladkorja v različnih pijačah. Ob tem smo spremljali količino soli, maščob in nasičenih maščob ter vsebnost sladil. Podatki so nas presenetili. Spoznali smo način kako izbirati zdravju bolj prijazno živilo ali pijačo in tako spremeniti naše prehranske navade. Pred zajtrkom smo se pogovarjali o spreminjanju naših navad skozi določena obdobja v življenju in ugotovili, da 9 učencev od 15 zajtrkuje vsak dan, ostali pa ob vikendih. Vzrok za nezajtrkovanje je zgodnja ura in priprava. Učenci so povedali, da pogosto ob zajtrku (kruh, maslo, marmelada, pašteta, kosmiči z mlekom, čokolino) pijejo čaj, mleko, kakav, sok in brezkofeinsko kavo. Za zajtrk zelenjavo ne jedo, od sadja pa najpogosteje banano.

9. razred: IZRAČUN ENERGIJSKE VREDNOSTI TRADICIONALNEGA SLOVENSKEGA ZAJTRKA IN PORABA LE TE PRI TELESNI DEJAVNOSTI

Učenci so izračunali energijsko vrednost svojega zajtrka (200 do 300 kcal). Vsak posameznik si je izračunal tudi dnevni energijski vnos. Dejavnost sta vodili razredničarka Katja Nemec in sorazredničarka Martina Cvetko.

 

Oznake: , ,